28 Temmuz 2009 Salı

BUNGUNLUK*

Bungunluk: (isim) Sıkıntı
Bungun: (sıfat) Sıkıntılı
(TDK Türkçe Sözlük,http://www.tdk.org.tr)

Bütün güne yayılmış bir sıkıntı içindeyim. Sıkıntı yerine "bungunluk" demenin daha iyi duracağını öğrendim, en azından "marazlı" olmaktan daha iyidir herhalde. Neyse, uzun sürmemesini umduğumuz bungunluğum bana Pieter Bruegel'in "Körün Kıstası (Parabel van de blinden)**" resmini hatırlattı.



Resmi ilk gördüğümde göğüs kafesimin üzerinde büyük bir ağırlık hissetmiş, nefes almakta zorlanmıştım. Kör birisi tarafından yönlendirilen dört körün çukura yuvarlanırken yüzlerinin aldığı ifadelerden dehşete kapılmıştım. Resim, baktıkça içimde büyümesini önleyemediğim bir bungunluk vermişti ve sanırım bu sıkıntıdan hoşlanmıştım.

Şimdi de benzer şekilde içimde bir sıkıntı beslerken, Majere'nin, keşişlerinin ruhuna dokunuşuna benzer bir dokunuşla ruhum hafifledi.

En azından yarın daha "işlek ve güneşli" olacak.


** Pieter Bruegel, Parabel van de blinden, 1568

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder